joi, 1 septembrie 2011

Secretul capsunilor fara numar din gradina mea:-)

Desi in gradina mea predomina florile si plantele decorative, anul acesta am descoperit satisfactia imensa pe care o am dimineata devreme cand ies pe gradina si savurez cateva capsuni proaspete ingrijite chiar de mine.
Iata doar un motiv care v-ar putea impulsiona si pe voi daca aveti un petec de pamant si nu stiti ce sa faceti cu el.
Plantulele le-am primit de la tatal meu (pasionat si el de agricultura) in primavara.  Dar se pot achizitiona si de la garden center-uri. Alegeti soiuri de capsuni care fac rod tot anul. Pas cu pas am descoperit cateva secrete pentru a avea o roada bogata pe care vreau sa vi le impartasesc si voua.
Plantarea se face cam la 30 de cm unii  fata de altii pentru a avea suficient spatiu de dezvoltare.
La plantare este bine sa le administrati ingrasamant bio. Eu am pus balegar de oi si vaci.
Tineti-i in frau pentru ca ei au tendinta de a se inmulti excesiv de mult. Puteti lasa doar un stolon, maxim 2 stoloni  pentru a reinnoi plantele la cel putin 2 ani. In primul an capsunii fac cel mai mult rod, iar cu trecerea anilor roada lor este din ce in ce mai slaba pana ajung sa se salbaticeasca si sa se dezvolte numai frunzele fara roade! Din acest motiv este bine ca in fiecare an sa ii inmultiti si sa ii schimbati pe cei vechi cu plante noi.
Asa am facut si eu si iata rezultatul.

Soarele nu este atat de important precum este apa! Cinci ore de soare pe zi le este suficient (daca terenul se afla in semiumbra), insa apa multa este vitala. Mi-e greu sa va dau niste cantitati si cifre, dar va pot spune cum am rezolvat eu problema udatului. Un furtun gaurit din loc in loc prin care curge apa la baza capsunilor pe care eu, sincer, o las toata noaptea sa curga! (am mare noroc, ca apa la noi nu e pe bani:-)) Capsunilor nu le place sa ii udati pe frunze si fructe! Ideal este sa ii udati la baza lor, direct pe pamant!
Totul a fost minunat pana cand au dat si alti pradatori de capsunii mei.

Dar o sa va spun data viitoare cum ma lupt cu ei! Si o sa va pun si o poza cu recolta mea sa va fac pofta. Promit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu